Skupina Kofola v polroku: rast tržieb v Česku, na Slovensku a v Slovinsku, nové kroky v Poľsku

0
131

Značky Radenska, Rauch, Kofola, Rajec, rovnako ako Semtex, Vinea alebo UGO u spotrebiteľov zabodovali a skupina Kofola si tak mohla v minulom polroku pripísať tržby medziročne vyššie o 3,3 %. Firma utŕžila 129 miliónov eur, darilo sa jej tradične v Česku, na Slovensku aj v Slovinsku. Poľský trh zostáva výzvou, na ktorú Kofola teraz reaguje zásadnými opatreniami, ktoré by mali priniesť do budúcnosti stabilný rast.

“Trh s nealkoholickými nápojmi mierne rastie, pokračuje však pokles cien v kategórii kolových nápojov a sirupov, ” komentuje situáciu na trhu Jannis Samaras, generálny riaditeľ Kofoly a pokračuje: “Ak za týchto podmienok stále rastieme, som spokojný. Začali sme tiež robiť zásadné kroky na zvýšenie profitability na poľskom trhu, takže verím, že naša práca prinesie v blízkej budúcnosti ovocie.”

Česko, Slovensko aj Slovinsko robia akcionárom stále radosť. Celkový rast tržieb v týchto troch krajinách dosiahol za uplynulý polrok 16,6%. Ak sa pozrieme na konkrétne krajiny, Kofola v Česku bodovala najmä v segmente HoReCa, kde zvýšila tržby o 15%, pritom trh narástol len o 3,6%. Českými premiantmi v tržbách sú tradične značka Kofola, ale aj nápoje z portfólia Rauch. Po niekoľkýkrát na seba upozornila aj rýchlo rastúca značka energetických nápojov Semtex.

Na Slovensku zostáva situácia stabilná, k najväčším obľúbencom slovenských spotrebiteľov patria značky Rauch a Vinea. V Adriatickom regióne, konkrétne v Slovinsku a v Chorvátsku, sa firma teraz sústredí hlavne na budovanie infraštruktúry a investície do marketingu.

Vrásky prirába manažmentu Kofoly neľahký trh v Poľsku. Tento trh stojí za poklesom kľúčových skupinových ukazovateľov hospodárenia EBITDA (- 15,5%) aj EBIT (- 29,2%). Kofola ale v Poľsku teraz vykonáva zmeny, ktoré by do budúcnosti mali priniesť ovocie vo forme vyššej profitability a stabilného rastu. Popri modernizácii výrobnej linky a skladov v závodoch Kutno a Grodzisk Wielkopolski sa manažment rozhodol sústrediť výrobu do dvoch výrobných závodov namiesto troch. To povedie k ukončeniu pobočky Bielsk Podlaski. Aby sme ale poľskému trhu len nekrivdili, za poklesom ukazovateľa EBITDA stoja tiež veľké investície Kofoly do rastu v Adriatickom regióne.

(BN)

LEAVE A REPLY