Kampaň Rešpektuj 18 hovorí o tom, že alkohol nie je pre deti a mladistvých

0
342

Vedeli ste, že prvú skúsenosť s alkoholom má až 63 % tínedžerov skôr než dovŕšia 13 rokov? A 88 % tínedžerov tvrdí, že dostať sa k alkoholu je jednoduché.* Pivovary Topvar dlhodobo presadzujú zodpovedný prístup ku podávaniu a konzumácii alkoholu a majú prísne etické normy nad rámec stanovený zákonom. Aj z tohto dôvodu prichádzajú s kampaňou zameranou na prevenciu pitia alkoholu neplnoletými – Rešpektuj 18.

Našim cieľom je zmeniť tolerantný postoj verejnosti ku konzumácii alkoholu mladistvými a robiť osvetu pre zamedzenie  jeho predaja deťom a neplnoletým,“ hovorí riaditeľka firemných vzťahov a komunikácie pre strednú Európu Drahomíra Mandíková.

Rešpektuj 18 je zameraná ako na rodičov, ktorým sa snaží poradiť ako s tínedžermi komunikovať na témy spojené so zodpovednou konzumáciou alkoholu, tak aj na majiteľov prevádzok, prevádzkarov a zamestnancov. Tých Pivovary Topvar podporujú pri dodržiavaní zákona o predaji alkoholických nápojov osobám mladším ako 18 rokov poskytovaním edukačných materiálov a návodov ako postupovať pri každodenných situáciách a podozreniach, keď si chce neplnoletý kúpiť alkohol.

„Organizmus dospelého človeka sa s alkoholom vyrovnáva inak ako organizmus, ktorý je ešte stále vo vývoji a zrenie mozgu nie je ukončené. Deti a maloletí si z veľkej časti vytvoria vzťah k alkoholu na základe toho, čo odpozorujú od rodičov a v domácnosti. Preto je úloha rodičov v tomto smere zásadná,“ upozorňuje odborníčka na závislosti Barbora Kuchárová z občianskeho združenia Prima, ktoré sa venuje téme závislostí a je odborným garantom projektu. Ako dodáva, oceňuje, že kampaň Rešpektuj 18 nie je zameraná len na mladých ľudí, ale pracuje s princípom spoluzodpovednosti predajcov aj rodičov. „To čo môžu rodičia urobiť v tejto téme najhoršie, je tabuizovať ju. Tabu ešte nikdy ničomu nepomohlo. O rozumnom a bezpečnom kontakte s alkoholom, k čomu patrí aj ukazovateľ veku, je potrebné hovoriť. Je dôležité s deťmi zdieľať, že nám záleží, aby boli rešpektované a prijímané.“

Kampaň oficiálne odštartovala v rámci Bratislavského majálesu počas uplynulého víkendu. V stánku spoločnosti Pivovary Topvar ju počas jedného dňa symbolicky podporilo 855 návštevníkov festivalu tým, že stlačili špeciálne interaktívne tlačidlo, čím dali najavo svoj nesúhlas s predajom a podávaním alkoholu deťom a mladistvým. V stánku mohli návštevníci okrem vyjadrenia svojho názoru, využiť aj poradenstvo odborníkov na závislosť od alkoholu z občianskeho združenia Prima, prípadne fotokútik. Ďalšia akcia na podporu kampane sa zrealizuje vo Veľkom Šariši v termíne 10. Júna na akcii Spolužiaci. Viac informácií o kampani, tipy ako sa rozprávať s dieťaťom o alkohole, nájdete na internetovej stránke www.respektuj18.sk.

*Zdroj: ESPAD report 2015

Akciová spoločnosť Pivovary Topvar je poprednou pivovarníckou spoločnosťou na Slovensku s takmer 600 zamestnancami a jedným z najmodernejších pivovarov v strednej Európe. Do portfólia jej značiek, ktoré každoročne získavajú ocenenia na medzinárodných aj lokálnych súťažiach kvality, patrí Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Topvar, Smädný Mních, nealkoholické pivo Birell, či cider Kingswood a Frisco.